Пошук житла в стилі Hi-Tech Ловити покупця мережею
Початок комерційного освоєння Інтернету довелося в нашій країні на початок 90-х. Це було незвідане і часом маргінальне напрямок діяльності, де щосили орудували хакери і різного роду нечистоплотні ділки. Однак Рунет досить швидко цивілізовано. Дуже скоро всі поважають себе компанії обзавелися власною інтернет-сторінкою, яка, втім, тоді служила виключно для представницьких цілей - як візитка. Та й зараз, за словами Наталії Курашової, керівника відділу маркетингу і PR компанії Renaissance Realty, `задоволена більша частина цільової аудиторії становить перше враження про компанію саме по її сайту`.
Але в міру того як зростала мода на Інтернет, приходило і розуміння того, що Всесвітня павутина являє собою, перш за все, найбільшу довідкову систему, розміщувати інформацію в якій надзвичайно ефективно! З цього моменту ріелторські компанії стали завантажувати на свої сайти бази об'єктів, перетворивши корпоративні інтернет-сторінки в інструмент продажу. Зараз значення глобальної Мережі в повній мірі усвідомлюють всі фахівці ринку. `Інтернет - це сама доступна за ціною рекламний майданчик, тому його можливості треба використовувати по максимуму, - каже Ольга Побединський, директор з маркетингу Бюро Нерухомості` Агент 002 `. - 37% наших клієнтів знаходять інформацію про нас саме там. Думаю, частка прийшли `з сайту` в майбутньому тільки збільшиться. Часто відвідування інтернет-сайту - це останнє, що передує дзвінка клієнта. Перед цим людина могла чути рекламний ролик на радіо, бачити рекламний щит на шосе, модуль в газеті - скрізь згадується адресу сайту. І якщо, зайшовши на нього, він знайшов тут все, чим цікавився, то він обов'язково подзвонить. Саме тому сайт компанії - це дуже важливий інструмент у продажу нерухомості `.
Тепер поданням в Інтернеті фірми приділяють багато уваги. Компанії розвивають свої сайти, намагаються стежити за їх оновлюваність та актуальністю розміщуються статейних матеріалів. Серед особливо розкручених Філіп Третьяков, керівник проекту `Дометра.Ру`, називає сайти компаній `МІЕЛЬ-Нерухомість`, `Інком-Нерухомість`, Paul `s Yard. Відвідуваність останнього, за словами експерта, за останній рік зросла у 5 разів. Наповненням та оновленням сайту в ріелторської компанії займається окремий спеціаліст, а то й ціла команда. `Що стосується нашого сайту, то його колірна гамма і всі графічні елементи витримані у корпоративному стилі і повністю відповідають іміджу компанії, - розповідає Наталія Курашова. - Ми постаралися зробити його максимально інформативним, зрозумілим, з докладним описом об'єктів і якісними фотографіями. У нього досить зручна навігаційна система. Інформація на ньому регулярно оновлюється `.
Однак у деяких випадках Інтернет може зробити ведмежу послугу. Адже з сайту професійної компанії інформацію про продаж об'єкта може скопіювати і використовувати на власний розсуд будь-який бажаючий. Голова Ради директорів Інвестиційної групи Sesegar Ірина Жарова-Райт нарікає, що багато агентства-одноденки і `дикі` брокери використовували матеріали з сайту її компанії, поширюючи серед клієнтів надруковані на домашньому принтері матеріали. Від цього страждає імідж об'єкта.
Інтернет-глобалізм
У 2001-2003 роках ефективність корпоративних сайтів з великими базами об'єктів навела підприємців на думку про організацію ще більш масштабних, незалежних інтернет-проектів з максимальним обсягом пропозицій та широким спектром учасників. Стали з'являтися і портали, що спеціалізуються на певних сегментах - міський, заміської, комерційної нерухомості. Такі проекти вже виправдали себе. Агентства нерухомості охоче розміщують інформацію в їх базах. `Ми розглядаємо популярні інтернет-портали, присвячені нерухомості, у якості рекламних майданчиків, - говорить Наталія Курашова. - Основна мета таких порталів - це оперативне висвітлення подій на ринку, крім того, на них містяться великі бази по об'єктах нерухомості. Як правило, у них велика відвідуваність, що дуже привабливо для рекламодавців. Взагалі, по співвідношенню витрат і віддачі показники інтернет-реклами оптимальні. Ми усвідомлюємо всі переваги такої реклами, і тому в найближчому майбутньому плануємо збільшити свою присутність в Інтернеті `.
Нарешті, з'явилися і глобальні проекти, що претендують на найвищий ступінь охоплення ринку, - `РБК - Нерухомість` і `Рамблер - Нерухомість`. Це системи, створені великими холдингами, що представляють базу даних в основному з банерної та об'єктної рекламою. Багато хто визнає, що такі портали - хороша рекламна майданчик. `На відміну від зовнішньої реклами та реклами на телебаченні, інформацію в Інтернеті отримує цільовий споживач, який спеціально для цього заходить в мережу, - коментує Філіп Третьяков. - Річний приріст даної аудиторії становить 20-25%; вона охоплює всі вікові сегменти і збільшується по них рівномірно `. `В даний час Інтернет є однією з найбільш перспективних рекламних майданчиків, і не використовувати його в просуванні як самої компанії, так і своїх об'єктів було б, звичайно, нерозумно, - підтверджує Наталія Курашова. - Тим більше, що з кожним роком число інтернет-користувачів збільшується, усе більше людей усвідомлює зручність пошуку об'єктів нерухомості через Мережу `.
На сьогоднішній день можливості Інтернету великі, але все ж таки не безмежні. Квартира або заміський будинок - це не книжка або диск, який можна замовити в інтернет-магазині і отримати з кур'єром. Суми угод тут такі, що їх не сплатиш в Мережі, та й свідоцтво про власність не прийде по електронній пошті. Віртуальний простір може лише представити визначений обсяг інформації тому, хто цікавиться нею. Конкуренти глобальної мережі теж не дрімають. `Газета` З рук у руки `і каталог` Нерухомість та ціни `поки що більш ефективні з точки зору реклами конкретних об'єктів нерухомості, - стверджує Пилип Третьяков. - У них більш високий ступінь довіри, яку ще не заробив Інтернет. У мережі з цілим рядом відбулися брендів, таких як arendator.ru, cottage.ru, поки існує безліч `сміттєвих` сайтів, і це, на жаль, впливає на загальну довіру покупця до цього джерела реклами. `Тим більше що бази об'єктів в Інтернеті неповні і часто погано оновлюються. У цьому постійно переконуються ті, хто, бажаючи придбати нерухомість, блукають по мережі. Вони раз у раз натикається на оголошення про реалізацію квартир або будинків, проданих кілька років тому, або на застарілі ціни.
Мрії про майбутнє
Втім, Інтернет з часом позбудеться від цього недоліку. У перспективі нас чекає мультілістінговая система, вже існуюча на Заході. Вона являє собою базу пропозицій, яка передбачає участь практично всіх компаній ринку, де найбільш повно представлені об'єкти нерухомості відразу декількох країн. Головна перевага даної системи - оновлюваність в режимі реального часу. `Якщо буде створена офіційна загальна база даних, в проект зможе увійти більша кількість агентств, отже, підвищиться результативність пошуку пропозицій для клієнта, - каже Ірина Жарова-Райт. - В Америці і Європі вже користуються такими продуктами. У цьому році в США були запущені два сайти - Zillow і Redfin, що дозволяють бачити об'єкти в тривимірному зображенні, отримувати інформацію про історії з операцій з цими об'єктами, автоматизувати та класифікувати документообіг. У онлайнових технологіях обробка запитів може відбуватися протягом 24 годин, інтернет-брокери можуть зберігати дані на замовлення і надавати оновлювану інформацію протягом декількох років. Оповіщення клієнтів відбувається за допомогою e-mail і sms. Робота з таким виглядом брокериджу не вимагає додаткових витрат і дозволяє клієнтові на початковій стадії уникнути спілкування з посередником `. Але правда і те, що висока автоматизація процесів призводить до зниження комісій ріелторів.
Деякі учасники ринку вважають, що не всі інтернет-технології застосовні при продажах елітного житла. Адже покупці житла вартістю в мільйони доларів не залишать на сайті своїх ПІБ, телефонів і адрес, за якими легко вирахувати, `де гроші лежать`. Здорове почуття самозбереження застерігає їх від того, щоб поширювати такі відомості. Та й ріелтори не зацікавлені `розбазарювати` інформацію про багатьох елітних об'єктах, вважаючи за краще тримати її закритою. `Якщо припустити, що про ексклюзивному проекті можна прочитати і дізнатися все через інтернет-портал, то маркетинговий хід у вигляді дорогою брошури і особистого листа можливому покупцеві тут не спрацює`, - міркує Ірина Жарова-Райт. Процес продажу елітної нерухомості складний і тривалий і відбувається за принципом, озвученим ще Райкіним - `через комірника, через завскладом, через директора магазину`. По всій видимості, продажу об'єктів класу de luxe і в найближчій перспективі будуть проходити за такими ж схемами.
Початок комерційного освоєння Інтернету довелося в нашій країні на початок 90-х. Це було незвідане і часом маргінальне напрямок діяльності, де щосили орудували хакери і різного роду нечистоплотні ділки. Однак Рунет досить швидко цивілізовано. Дуже скоро всі поважають себе компанії обзавелися власною інтернет-сторінкою, яка, втім, тоді служила виключно для представницьких цілей - як візитка. Та й зараз, за словами Наталії Курашової, керівника відділу маркетингу і PR компанії Renaissance Realty, `задоволена більша частина цільової аудиторії становить перше враження про компанію саме по її сайту`.
Але в міру того як зростала мода на Інтернет, приходило і розуміння того, що Всесвітня павутина являє собою, перш за все, найбільшу довідкову систему, розміщувати інформацію в якій надзвичайно ефективно! З цього моменту ріелторські компанії стали завантажувати на свої сайти бази об'єктів, перетворивши корпоративні інтернет-сторінки в інструмент продажу. Зараз значення глобальної Мережі в повній мірі усвідомлюють всі фахівці ринку. `Інтернет - це сама доступна за ціною рекламний майданчик, тому його можливості треба використовувати по максимуму, - каже Ольга Побединський, директор з маркетингу Бюро Нерухомості` Агент 002 `. - 37% наших клієнтів знаходять інформацію про нас саме там. Думаю, частка прийшли `з сайту` в майбутньому тільки збільшиться. Часто відвідування інтернет-сайту - це останнє, що передує дзвінка клієнта. Перед цим людина могла чути рекламний ролик на радіо, бачити рекламний щит на шосе, модуль в газеті - скрізь згадується адресу сайту. І якщо, зайшовши на нього, він знайшов тут все, чим цікавився, то він обов'язково подзвонить. Саме тому сайт компанії - це дуже важливий інструмент у продажу нерухомості `.
Тепер поданням в Інтернеті фірми приділяють багато уваги. Компанії розвивають свої сайти, намагаються стежити за їх оновлюваність та актуальністю розміщуються статейних матеріалів. Серед особливо розкручених Філіп Третьяков, керівник проекту `Дометра.Ру`, називає сайти компаній `МІЕЛЬ-Нерухомість`, `Інком-Нерухомість`, Paul `s Yard. Відвідуваність останнього, за словами експерта, за останній рік зросла у 5 разів. Наповненням та оновленням сайту в ріелторської компанії займається окремий спеціаліст, а то й ціла команда. `Що стосується нашого сайту, то його колірна гамма і всі графічні елементи витримані у корпоративному стилі і повністю відповідають іміджу компанії, - розповідає Наталія Курашова. - Ми постаралися зробити його максимально інформативним, зрозумілим, з докладним описом об'єктів і якісними фотографіями. У нього досить зручна навігаційна система. Інформація на ньому регулярно оновлюється `.
Однак у деяких випадках Інтернет може зробити ведмежу послугу. Адже з сайту професійної компанії інформацію про продаж об'єкта може скопіювати і використовувати на власний розсуд будь-який бажаючий. Голова Ради директорів Інвестиційної групи Sesegar Ірина Жарова-Райт нарікає, що багато агентства-одноденки і `дикі` брокери використовували матеріали з сайту її компанії, поширюючи серед клієнтів надруковані на домашньому принтері матеріали. Від цього страждає імідж об'єкта.
Інтернет-глобалізм
У 2001-2003 роках ефективність корпоративних сайтів з великими базами об'єктів навела підприємців на думку про організацію ще більш масштабних, незалежних інтернет-проектів з максимальним обсягом пропозицій та широким спектром учасників. Стали з'являтися і портали, що спеціалізуються на певних сегментах - міський, заміської, комерційної нерухомості. Такі проекти вже виправдали себе. Агентства нерухомості охоче розміщують інформацію в їх базах. `Ми розглядаємо популярні інтернет-портали, присвячені нерухомості, у якості рекламних майданчиків, - говорить Наталія Курашова. - Основна мета таких порталів - це оперативне висвітлення подій на ринку, крім того, на них містяться великі бази по об'єктах нерухомості. Як правило, у них велика відвідуваність, що дуже привабливо для рекламодавців. Взагалі, по співвідношенню витрат і віддачі показники інтернет-реклами оптимальні. Ми усвідомлюємо всі переваги такої реклами, і тому в найближчому майбутньому плануємо збільшити свою присутність в Інтернеті `.
Нарешті, з'явилися і глобальні проекти, що претендують на найвищий ступінь охоплення ринку, - `РБК - Нерухомість` і `Рамблер - Нерухомість`. Це системи, створені великими холдингами, що представляють базу даних в основному з банерної та об'єктної рекламою. Багато хто визнає, що такі портали - хороша рекламна майданчик. `На відміну від зовнішньої реклами та реклами на телебаченні, інформацію в Інтернеті отримує цільовий споживач, який спеціально для цього заходить в мережу, - коментує Філіп Третьяков. - Річний приріст даної аудиторії становить 20-25%; вона охоплює всі вікові сегменти і збільшується по них рівномірно `. `В даний час Інтернет є однією з найбільш перспективних рекламних майданчиків, і не використовувати його в просуванні як самої компанії, так і своїх об'єктів було б, звичайно, нерозумно, - підтверджує Наталія Курашова. - Тим більше, що з кожним роком число інтернет-користувачів збільшується, усе більше людей усвідомлює зручність пошуку об'єктів нерухомості через Мережу `.
На сьогоднішній день можливості Інтернету великі, але все ж таки не безмежні. Квартира або заміський будинок - це не книжка або диск, який можна замовити в інтернет-магазині і отримати з кур'єром. Суми угод тут такі, що їх не сплатиш в Мережі, та й свідоцтво про власність не прийде по електронній пошті. Віртуальний простір може лише представити визначений обсяг інформації тому, хто цікавиться нею. Конкуренти глобальної мережі теж не дрімають. `Газета` З рук у руки `і каталог` Нерухомість та ціни `поки що більш ефективні з точки зору реклами конкретних об'єктів нерухомості, - стверджує Пилип Третьяков. - У них більш високий ступінь довіри, яку ще не заробив Інтернет. У мережі з цілим рядом відбулися брендів, таких як arendator.ru, cottage.ru, поки існує безліч `сміттєвих` сайтів, і це, на жаль, впливає на загальну довіру покупця до цього джерела реклами. `Тим більше що бази об'єктів в Інтернеті неповні і часто погано оновлюються. У цьому постійно переконуються ті, хто, бажаючи придбати нерухомість, блукають по мережі. Вони раз у раз натикається на оголошення про реалізацію квартир або будинків, проданих кілька років тому, або на застарілі ціни.
Мрії про майбутнє
Втім, Інтернет з часом позбудеться від цього недоліку. У перспективі нас чекає мультілістінговая система, вже існуюча на Заході. Вона являє собою базу пропозицій, яка передбачає участь практично всіх компаній ринку, де найбільш повно представлені об'єкти нерухомості відразу декількох країн. Головна перевага даної системи - оновлюваність в режимі реального часу. `Якщо буде створена офіційна загальна база даних, в проект зможе увійти більша кількість агентств, отже, підвищиться результативність пошуку пропозицій для клієнта, - каже Ірина Жарова-Райт. - В Америці і Європі вже користуються такими продуктами. У цьому році в США були запущені два сайти - Zillow і Redfin, що дозволяють бачити об'єкти в тривимірному зображенні, отримувати інформацію про історії з операцій з цими об'єктами, автоматизувати та класифікувати документообіг. У онлайнових технологіях обробка запитів може відбуватися протягом 24 годин, інтернет-брокери можуть зберігати дані на замовлення і надавати оновлювану інформацію протягом декількох років. Оповіщення клієнтів відбувається за допомогою e-mail і sms. Робота з таким виглядом брокериджу не вимагає додаткових витрат і дозволяє клієнтові на початковій стадії уникнути спілкування з посередником `. Але правда і те, що висока автоматизація процесів призводить до зниження комісій ріелторів.
Деякі учасники ринку вважають, що не всі інтернет-технології застосовні при продажах елітного житла. Адже покупці житла вартістю в мільйони доларів не залишать на сайті своїх ПІБ, телефонів і адрес, за якими легко вирахувати, `де гроші лежать`. Здорове почуття самозбереження застерігає їх від того, щоб поширювати такі відомості. Та й ріелтори не зацікавлені `розбазарювати` інформацію про багатьох елітних об'єктах, вважаючи за краще тримати її закритою. `Якщо припустити, що про ексклюзивному проекті можна прочитати і дізнатися все через інтернет-портал, то маркетинговий хід у вигляді дорогою брошури і особистого листа можливому покупцеві тут не спрацює`, - міркує Ірина Жарова-Райт. Процес продажу елітної нерухомості складний і тривалий і відбувається за принципом, озвученим ще Райкіним - `через комірника, через завскладом, через директора магазину`. По всій видимості, продажу об'єктів класу de luxe і в найближчій перспективі будуть проходити за такими ж схемами.
0 коммент.:
Отправить комментарий